Heb jij een vraag over de subsidiemogelijkheden van Stichting Mijn Carrière? Bekijk dan alle veel gestelde vragen en antwoorden over het aanvragen van subsidie voor opleiding en ontwikkeling.
Medewerkers - Welke medewerkers kunnen subsidie aanvragen?
Nee, de subsidie is niet voor medewerkers van uitzendorganisaties. Om subsidie te kunnen aanvragen, moet je in dienst zijn bij een werkgever die alle premies voor jou afdraagt conform de cao voor het schilders-, afwerkings- vastgoedonderhoud- en glaszetbedrijf in Nederland.
Ja, als je in dienst bent bij een werkgever die alle premies voor jou afdraagt conform de cao voor het schilders-, afwerkings- vastgoedonderhoud- en glaszetbedrijf in Nederland.
Ja dan kom je in aanmerking voor subsidie
Als je in dienst bent bij een werkgever die alle premies voor jou afdraagt conform de cao voor het schilders-, afwerkings- vastgoedonderhoud- en glaszetbedrijf in Nederland.
Medewerkers - Welke trainingen komen niet in aanmerking en waarom
Nee, trainingen op het gebied van veiligheid kunnen alléén door werkgevers worden aangevraagd. Bespreek dit eerst met jouw werkgever en kijk hier voor meer informatie.
Een werknemer moet altijd subsidie aanvragen vóórdat de training/scholing van start is gegaan.
Vraag een adviesgesprek aan bij een van de loopbaanbureaus. Je hebt het (positieve) advies van de loopbaancoach nodig om de vergoeding te krijgen. Klik op één van onderstaande links om zelf contact op te nemen met onze aangesloten loopbaanadviseurs en plan een gesprek in:
Kost je een opleiding minder dan €1000,-? Dan moet je een account aanmaken. Kost de opleiding meer dan €1000,-? Dan moet je eerst een afspraak maken met een loopbaancoach. Je kunt hier aan account aanmaken.
Werkgevers - Verletkosten
Na afloop van de training (uiterlijk tot 6 maanden na afloop van de training) in uw werkgevers account, let op eerst moet er een account worden aangemaakt!
Voor trainingen op het gebied van veiligheid kan dit gelijk met de factuur (na afloop van de training, tot maximaal 6 maanden na afloop) via de portal.
Werkgevers - Subsidie en financieren
Wanneer een factuur gericht is aan de werknemer betalen wij met BTW uit. Wanneer een factuur gericht is aan de werkgever, betalen wij zonder BTW uit en dient de werkgever de BTW te betalen.
Deze worden aan de werkgever uitbetaald.
Verletkosten worden aan de werkgever uitbetaald.
Alle goedgekeurde aanvragen worden aan het eind van iedere maand uitbetaald.
Dan betalen wij alsnog aan de opleider uit en kan de werkgever een creditfactuur aanvragen bij de opleider.
Wij betalen gedeeltelijk aan de opleider.
Ja. De werkgever mag een aanvraag doen voor de werknemer, mits de werknemer hier het toestemmingsformulier voor invult.
Algemeen - Contact
Waarschijnlijk tot 1 juli 2025 of eerder als de subsidiepot leeg is. Maak dus snel gebruik van deze regeling, want bij veel aanvragen kan de subsidiepot ook eerder leeg zijn. Op = Op!
Dan neem je contact op met de helpdesk. Je kunt bellen, mailen of het contactformulier invullen. Bekijk de contactmogelijkheden.
Artikel 10 van ons reglement zegt:
In geval een werknemer of voormalige werknemer, hierna ‘bezwaar hebbende’, zich niet kan verenigen met het besluit inzake toewijzing dan wel afwijzing van het subsidieverzoek, dan kan hij zich wenden tot het bestuur van het fonds met het verzoek tot heroverweging van het genomen besluit.
De termijn voor indiening van een bezwaar bedraagt zes weken na datum van kennisgeving van de beslissing inzake de subsidieverlening. Een na afloop van deze termijn ingediend bezwaar is niet ontvankelijk en wordt derhalve niet meer in behandeling genomen.
Het bezwaar dient bij te worden ingediend via de mail bij de secretaris van het bestuur mijncarriere@caop.nl en dit bezwaar moet ten minste het volgende bevatten:
1. Aantal werknemers waar het om gaat;
2. Het subsidiebesluit waarop het bezwaar betrekking heeft;
3. De gronden van het bezwaar;
4. De dagtekening.